Čudak

Većina vas koji me ne znaju, misli o meni kao o „čudaku“. Mada, priznajem, isto to misle i oni koji me znaju. I to svi. Ali, oni valjda znaju i zašto. Ali ne znam ja.

Uredno sam napunio ovo malo godina. Bez ijednog papira koji bi potvrdio da sam „čudak“. Jedina otpusna lista koju imam je ona  koju sam dobio poslije opericije bruha, u dvanaestoj godini, kada sam pokušao da podignem 100 kg, a  ona dokazuje da sam bio samo preambiciozan, ali ne i da sam “čudak“. To što sam u trećem razredu osnovne škole napisao i u školskim novinama objavio akrostih koji je otkrio tajnu da sam bio zaljubljen u moju učiteljicu, govorio je samo o tome da sam rano spoznao ljubav i da godine, za pravu ljubav, nisu važne, ali ne i da sam „čudak“. Ako sam u sedmom razredu osnovne škole, na opštinskom takmičenju, osvojio prve nagrade iz „Tito, revolucija, mir“ „šta znaš o saobraćaju“, iz biologije, istorije i srpskog, a bio poslednji iz domaćinstva, govori više o  tome u kakvoj sam sredini rastao nego o meni kao „čudaku“. To što sam u srednjoj školi za pare koje sam dobijao da kupim udžbenike, kupovao sabrana djela Šekspira, Dostojevskog, Balzaka i Andrića, čitao ih do zore, a u školu išao blijed, sa rukama u džepovima da bih se u poslednjoj klupi naspavao i ipak bio odličan, govori više o Šuvarevom obrazovnom sistemu, a manje o meni kao „čudaku“. Ako sam se u vojsci prvog dana potukao sa momkom koji je skoro čitav vojni rok, a kasnije i u civilstvu veći dio života proveo u zatvoru, govori više o tome da nikad nisam znao s kim imam posla, dok mi se ne obije o glavu, nego da sam „čudak“. To što sam stekao obrazovanje u Skadarliji i dobio diplomu, govori više o tome da je i većina profesora spremala predavanja u Skadarliji, a ne o tome da sam ja „čudak“. To što imam posao koji je uglavnom vezan za žene, a nisam zadovoljan, govori više o ženama sa kojima imam posla nego o meni kao „čudaku“.

I to što u ovim godinama volim ljepše nego ikad, ženu koju neću imati nikad, govori to da sam ja samo malo…

Ostavite odgovor

